Wreszcie zapala za pierwszym razem!!! Po pół roku udręki!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kugel12
    Classic
    • 2007
    • 31

    Wreszcie zapala za pierwszym razem!!! Po pół roku udręki!!!

    tasher, tylko pytanie czy z noclegiem czy nie ale to spokojnie ustalimy jak bedzie bliżej wyjazdu.

    zbychu, dziekuję za diagnoze mojego autka
  • gisama
    Ambiente
    • 2006
    • 118

    #2
    Wreszcie zapala za pierwszym razem!!! Po pół roku udręki!!!

    Witam, wreszcie mój problem został rozwiązany. Wystarczyło słuchać sie Master`sa oraz nie wierzyć wszystkim mechanikom. Parę m-cy temu Masters zasugerował mi, iż przyczyną zapalania silnika nie zawsze za pierwszym razem (niezależnie od temperatur) może być czujnik G-28. Oczywiście tę uwagę przekazałem w ASO, lecz oni ją zignorowali. Dopiero gdy w akcie rozpaczy zmieniłem ASO (czytaj: wyrzuciłem następna kasę w błoto) okazało się, że na wydruku z kompa jest sygnalizacja błędu G 28 (czujnik był ok, tylko szwankowało połączenie ze strerownikem). Ponadto początek wtrysku wynosił 86 (teraz 62), coś było ustawione na 7.6 mg/H (teraz 3.4), kąt wyprzedzenia był 3.7 v.OT, a powinno być 1.3 v.OT +/- 2% (teraz jest 1.5). Naprawa była zrobiona w ASO w Gdyni. Auto zapala teraz za każdym razem!!!
    Pzdr Mariusz
    ________________
    1,9 TDI L&K 2000r

    Komentarz

    • paf
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 3140

      #3
      gisama, fajnie że poinformowałeś o rozwiązaniu na forum
      no i teraz ty też już wiesz czemu Masters jest Masters

      Komentarz

      • Spory
        Ambiente
        • 2006
        • 119

        #4
        gisama, ile wykosztowałeś się za usługę?

        Komentarz

        • daneczek76
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3642
          • Toyota

          #5
          No i jedwabiście niema jak OCP Forum.
          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

          Komentarz

          • Alberto
            Ambiente
            • 2006
            • 202

            #6
            Hej Gisama a te inne wartosci np początek wtrysku, czy kąt wyprzedzenia to pojawiły się same czy ktoś coś kombinował.

            Komentarz

            • T/J
              Drive
              • 2006
              • 87

              #7
              Witam
              Fajnie że masz rozwiązany problem.!!! Czy warto było czekać pół roku na decyzje o wizycie u Mastersa i się stresować?
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • gisama
                Ambiente
                • 2006
                • 118

                #8
                Te wartości prawdobodobnie pojawiły sie gdy wymieniłem pompę wtryskową,czyli 5 m-cy temu. Gdy pojechałem do ASO z problemem zapalania to poradzono mi wymiane pompy. Powiedziano, że od tego trzeba zacząć. Późnie w ASO wymieniłem jeszcze rozrząd. Do głowy by mi nigdy nie przyszło, że nie przeprowadzili diagnozy. Diagnozę robiłem w ASO zaraz po zakupie auta (lipiec) i w sierpniu po zwiekszeniu dawki rozr. - wszystkie wart. były wtedy ok!
                Pzdr Mariusz
                ________________
                1,9 TDI L&K 2000r

                Komentarz

                • gddemon
                  Drive
                  • 2006
                  • 41

                  #9
                  Mozesz zdradzić ktore ASO nie potrafiło sobie z tym poradzić a które sobie poradziło ??

                  Tak z ciekawości za co podpowiada czujnik G28 ???

                  Komentarz

                  • gisama
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 118

                    #10
                    Dla ASO w Wejherowie był to zbyt skomplikowana usterka. ASO w Gdyni zdiagnozowało usterkę w ciągu kilku godzin. Czujnik G 28 mierzy prędkość wału korbowego.
                    Pzdr Mariusz
                    ________________
                    1,9 TDI L&K 2000r

                    Komentarz

                    • Tymon
                      RS
                      • 2004
                      • 2970

                      #11
                      Zamieszczone przez gisama
                      Te wartości prawdobodobnie pojawiły sie gdy wymieniłem pompę wtryskową,
                      Ile cię to kosztowało :?: i wymieniłeś ją w tym ASO które Ci to doraziło :?:
                      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                      BMW serii 3... Radość z jazdy.

                      Komentarz

                      • gddemon
                        Drive
                        • 2006
                        • 41

                        #12
                        Z tego co wiem co Wejherowo i Gdynia to ASO PLICHTA - ta sama firma a jednak kompetencje serwisu rozne )

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #13
                          Zamieszczone przez gisama
                          ..... Gdy pojechałem do ASO z problemem zapalania to poradzono mi wymiane pompy. Powiedziano, że od tego trzeba zacząć. ....!
                          Mechanicy :evil: . Większość tzw fachowców potrafi działać na poziomie FSO Polonez. Zmienić i zobaczymy co będzie. A za wszystkie eksperymenty płaci kilent.
                          Mi też serwis Bosch w Leźnie chciał regulować pompę gdy przepływka była trafiona. Pan mechanik zdignozował przepływkę na postoju ( :!: ) i stwierdził że dawka paliwa za niska (też na postoju). A problem jak zgłosiłem to mulenie auta na wysokich obrotach.
                          Niestety większość diagnostów ma problemy z elementarnym kojarzeniem faktów.
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          • rafalus
                            L&K
                            • 2005
                            • 1140
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            To mastesr moze by wiedzial czemu czujnik wody sie pali?

                            Juz nawet przy -0,5 po jednym dniu w garazu mi sie pali lampka wody w chlodnicy. Wszyscy mowi ,ze to normalne. wody jest po szyje
                            nowy cSIMC od Aliego
                            seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                            Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                            półosie seryjne przebieg 273 tyś

                            Komentarz

                            • gisama
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 118

                              #15
                              Co do kosztów to na razie pracuje nad nimi, mam nadzieję ,że uda mi się je zredukować. Na razie to szkoda gadać!!!!
                              Pzdr Mariusz
                              ________________
                              1,9 TDI L&K 2000r

                              Komentarz

                              • Marcjan
                                Classic
                                • 2007
                                • 16

                                #16
                                Zamieszczone przez rafalus
                                Juz nawet przy -0,5 po jednym dniu w garazu mi sie pali lampka wody w chlodnicy. Wszyscy mowi ,ze to normalne. wody jest po szyje
                                Ja też miałem u siebie podobnie. Za radą doświadczonego szkodnika dolałem parę kropel płynu ponad max i od tamtej pory kontolka już się nie zapala.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Re: To mastesr moze by wiedzial czemu czujnik wody sie pali?

                                  Zamieszczone przez rafalus
                                  Juz nawet przy -0,5 po jednym dniu w garazu mi sie pali lampka wody w chlodnicy. Wszyscy mowi ,ze to normalne. wody jest po szyje
                                  Jak rozumiem, po zapaliu silnika... kontrolka się zapala oraz pojawia się dzwięk ?

                                  Problem jest w "zaworze" czy jakimś czujniku znajdującym się na dole zbiornika z płynem chłodniczym.

                                  Miałem to samo.... pierwsze czyszczenie tego zaworu/czujnika i około 14 dni bez problemu. Po powtórnym pojawieniu się problemu ASO wymieniło cały zbiornik.... i po problemie ponad rok.

                                  Komentarz

                                  • rafalus
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1140
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #18
                                    to zaraz tez doleje teraz jest + 3 i sie nadal zapala a auto w garazu stoi
                                    nowy cSIMC od Aliego
                                    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                    półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                    Komentarz

                                    Pracuję...