Wreszcie zapala za pierwszym razem!!! Po pół roku udręki!!!
Witam, wreszcie mój problem został rozwiązany. Wystarczyło słuchać sie Master`sa oraz nie wierzyć wszystkim mechanikom. Parę m-cy temu Masters zasugerował mi, iż przyczyną zapalania silnika nie zawsze za pierwszym razem (niezależnie od temperatur) może być czujnik G-28. Oczywiście tę uwagę przekazałem w ASO, lecz oni ją zignorowali. Dopiero gdy w akcie rozpaczy zmieniłem ASO (czytaj: wyrzuciłem następna kasę w błoto) okazało się, że na wydruku z kompa jest sygnalizacja błędu G 28 (czujnik był ok, tylko szwankowało połączenie ze strerownikem). Ponadto początek wtrysku wynosił 86 (teraz 62), coś było ustawione na 7.6 mg/H (teraz 3.4), kąt wyprzedzenia był 3.7 v.OT, a powinno być 1.3 v.OT +/- 2% (teraz jest 1.5). Naprawa była zrobiona w ASO w Gdyni. Auto zapala teraz za każdym razem!!!
Te wartości prawdobodobnie pojawiły sie gdy wymieniłem pompę wtryskową,czyli 5 m-cy temu. Gdy pojechałem do ASO z problemem zapalania to poradzono mi wymiane pompy. Powiedziano, że od tego trzeba zacząć. Późnie w ASO wymieniłem jeszcze rozrząd. Do głowy by mi nigdy nie przyszło, że nie przeprowadzili diagnozy. Diagnozę robiłem w ASO zaraz po zakupie auta (lipiec) i w sierpniu po zwiekszeniu dawki rozr. - wszystkie wart. były wtedy ok!
Dla ASO w Wejherowie był to zbyt skomplikowana usterka. ASO w Gdyni zdiagnozowało usterkę w ciągu kilku godzin. Czujnik G 28 mierzy prędkość wału korbowego.
..... Gdy pojechałem do ASO z problemem zapalania to poradzono mi wymiane pompy. Powiedziano, że od tego trzeba zacząć. ....!
Mechanicy :evil: . Większość tzw fachowców potrafi działać na poziomie FSO Polonez. Zmienić i zobaczymy co będzie. A za wszystkie eksperymenty płaci kilent.
Mi też serwis Bosch w Leźnie chciał regulować pompę gdy przepływka była trafiona. Pan mechanik zdignozował przepływkę na postoju ( :!: ) i stwierdził że dawka paliwa za niska (też na postoju). A problem jak zgłosiłem to mulenie auta na wysokich obrotach.
Niestety większość diagnostów ma problemy z elementarnym kojarzeniem faktów.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Re: To mastesr moze by wiedzial czemu czujnik wody sie pali?
Zamieszczone przez rafalus
Juz nawet przy -0,5 po jednym dniu w garazu mi sie pali lampka wody w chlodnicy. Wszyscy mowi ,ze to normalne. wody jest po szyje
Jak rozumiem, po zapaliu silnika... kontrolka się zapala oraz pojawia się dzwięk ?
Problem jest w "zaworze" czy jakimś czujniku znajdującym się na dole zbiornika z płynem chłodniczym.
Miałem to samo.... pierwsze czyszczenie tego zaworu/czujnika i około 14 dni bez problemu. Po powtórnym pojawieniu się problemu ASO wymieniło cały zbiornik.... i po problemie ponad rok.
Komentarz